Podróż pociągiem przez dźwiękoszczelny korytarz często oznacza patrzenie na zieloną ścianę. Fakt, że dźwiękoszczelne ściany były do tej pory bardziej imponujące pod względem ich funkcji niż piękna, wynika z przyczyn fizycznych: przezroczyste materiały zazwyczaj nie są chłonne, a z kolei popularne materiały do izolacji akustycznej nie są przezroczyste. Z tego powodu konsorcjum projektowe z udziałem Novicos otrzymało zlecenie od Niemieckiego Centrum Badań Transportu Kolejowego przy Federalnym Urzędzie Kolejnictwa, aby przetestować przydatność koncepcji przezroczystej izolacji akustycznej w niezależnej ekspertyzie.
Rezultat: połączenie tych dwóch właściwości jest możliwe. Na przykład, skuteczne są koncepcje, w których akustycznie efektywne przestrzenie wewnętrzne są tworzone przy użyciu wielowarstwowych, perforowanych konstrukcji ściennych.
Dalsza treść raportu:
Testowanie istniejących koncepcji pod kątem ich wydajności akustycznej
Geometryczny wpływ ścian, taki jak ich kształt, wysokość i kąt montażu
Sugestie dotyczące optymalizacji i pomysły na ulepszone prototypy
W tym celu wykorzystano nie tylko dobrze znane metody obliczania dźwięku, takie jak BEM (metoda elementów brzegowych). Ostatecznie, własne oprogramowanie Novicos opracowane specjalnie dla tej dyscypliny umożliwiło osiągnięcie szczególnie wysokiej jakości wyników.
W raporcie Niemieckiego Centrum Badań Transportu Szynowego można znaleźć pełny raport z informacjami na temat naszych metod i wyników.
Ciekawi?
Jesteśmy zatrudniani jako partner naukowy lub ekspert, gdy klientowi zależy na wyjątkowej jakości i realności wyników. Opisz nam swoje wyzwanie akustyczne, a my przekażemy Ci informacje zwrotne na temat tego, jak możesz je rozwiązać.